Fredag 16 april

Vita klänningar, flak, cider, champange, studentsånger, glada människor, skrik, gråt, presenter, bal, studentlekar, vattenkrig, mössor, studentkläder, ännu mer sång och skrik. Jag pratar givetvis om studenten. Inatt hade jag en hemsk dröm, vi hade nyss sprungit ut och skulle upp på flaket. Då välter hela vagnen och allt blir kaos. Ingen bryr sig om man blivit skadad utan om klänningarna. Smutsiga, leriga och regnet föll ner som en flod från himlen. Kommer hem på mottagningen, maten är invaderad av små, små insekter, mamma gråter och de andra åker hem och säger att detta var ett riktigt fiasko. Sedan vaknar jag av att min syster väcker mig och aldrig har jag blivit så glad för det.

Studenten är något som många fasar för lika mycket som man längtar ihjäl sig. Det är betyg som ska fixas, klänningar som ska sys eller köpas och samtidigt ska man lyckas hålla sig någorlunda glad. Trots att det är ett full ständigt kaos. För det är precis vad det är i mig just nu; kaos. Jag vet inte varför men jag vill göra denna dagen perfekt. Fråga mig inte vad perfekt är för det vet jag knappt inte själv. Jag tror att dagen blir perfekt om man bara slappar av, släpper allting och bara följer med. Sluta stressa och ta det lugnt, det ordnar sig endå.


Kommentarer
Postat av: Suneeta & hunden Chanel

Trevlig helg!! =)

2010-04-16 @ 10:27:56
URL: http://chanelsuneeta.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Vad tycker DU om killar som bloggar? Skulle vara tacksam om du kommenterade ditt svar på min blogg, vill gärna veta det då jag är en kille som bloggar om det jag pluggar till, d.v.s sjuksköterska :).



Tack ifall du svara! ;)

2010-04-16 @ 10:30:11
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: VERONICA ♥VERONICA ♥

sv: vad kul at ta studenten, det gjorde jag -99 :)

2010-04-16 @ 18:09:00
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0