laktosmage

Ligger i soffan under en mysig filt, känner att man är sugen på något gott och onyttigt. Letar igenom godis-skåpet, ingenting. Tittar i kylen. Inget gott. Öppnar frysen. Ser ett oöppnat packet med laktisfri jordgubbsglass. Känner hur det vattnas i munnen, slevar upp ett stort berg i en skål. Tar första skeden, in i munnen - spottar ut det lika snabbt. Det är inte konstigt att  vi med laktos mage väljer att äta vanliga produkter, med det menar jag att laktosen ej tagits bort.

För vem fan vill äta glass som är som mjöl i munnen? Dricka mjölk som luktar fis och avstå från choklad?

Nu har jag i och för sig inte druckit den hära vanliga mjölken sen jag fick reda på att jag var laktosintolerant, men ni förstår vart jag vill komma...



laktos mage. det var värre än det ser ut att vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0