seg - segare - emelie

Go'morgon.

Självklart är jag medveten om att klockan är runt fyra och att det inte är go'morgon utan god eftermiddag (tänk er en sur tant som säger det, så otroligt fult!) Men vaknar man efter ett och har precis ätit frukost, enligt mamma var det middag, så blir det go'morgon. Nå, nu ska jag inte fortsätta diskutera det... Under mina fyra timmar som vaken  har jag letat balklänning, hittat massvis med fina, underbara, otroligt fula och hemska klänningar. En riktig blandingar av festligheter. Dock får jag inte den som jag verkligen vill ha. Jag tillhör den kategorin av människor - när vi ser något ska vi ha det till varje pris. Tyvärr blir det inte så, om jag nu inte hostar upp 3500:- bara sådär. Sen är det inte sådär lockande och ha en dyr klänning när man har bara ska ha den i några timmar. Föresten, mamma dog när jag sa att man festar efter balen.... Stackarn.

Blivit helt kär i 3 doors down. Det har jag i och för sig alltid varit, men bara lyssnat på några enstaka låtar. Nu när man har spotify så blir det att man lyssnar igenom alla deras album, just nu har jag fastnat för ablumet de släppte 04. Underbart!

What they say
What they know
What they think won't ever bring me down.
This life is mine.
And I am my own.

Fastnade för just dessa meningarna, stämmer in så otroligt bra. Jag fastnade för meningarna redan när jag hörde låten första gången och har alltid tänkt tillbaka om det skulle kännas tungt. Tänk vad lite ord kan hjälpa, eller så är man så stark i sig själv redan, fast man inte själv är medveten om det och man tror att det är orden som gör en starkare. nu pratar jag snart i nattmössan... eller jag gör nog redan det, är på mitt filosofi-humör idag.



såhär ser oftast mina bilder ut jag tar på mig själv - halv suddiga och ett fejk leende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0