starta eget?

Innan i höstas precis inna jag fick min depression, ja mina kära vänner, jag talar öppet om det, var jag inne i en period när vården inte var något för mig. Det gick över ganska snabbt men nu har det kommit tillbaka. Varit fast besluten om min framtid en längre tid, att plugga till sjuksköterska direkt efter gymnasiet för att sen jobba i några år och sen läsa till barnmorska. Nu helt plötsligt känns det otroligt tråkigt och jag vill helt enkelt inte. Känns faktiskt inte alls bra, då jag snart ska söka in till högskolor, anmäla mig till högskoleprovet, åka på öppet hus osv. Hatar denna känslan av att inte veta och jag som är lite av ett kontroll freak får panik bara av tanken.

vad vill jag då syssla med iställer för att utbilda mig till sjuksköterska och hela den biten.. Jag vet faktiskt inte, jag har en så stark känska av att resa. Resa runder och bara vara. Besöka olika länder, lära mig om deras kultur, seder och se hur de lever. När jag skulle fylla 14 åkte jag ner till Thailand med en thailänsk familj i en månad. Levde som de gör där. Vi hade en lägenhet mitt i Bangkok, gick på stora marknader, besökte stora varuhus och åt massvis med godis och tittade på tv. Under en vecka var vi ute på landet hos deras släktingar. Det var det bästa på hela resan, att få leva som de verkligen gör. Det var otroligt fattigt men aldrig haft så roligt i mitt liv. Vi besökte skolan som låg några kilometer ifrån, vi gick dit, för oss svenskar var det otroligt jobbigt men de andra barnen tyckte inte alls det var något. Vi åkte även moped, lekte med hundarna och åt massvis med god mat. Besökte munkarna i ett tempel, tillbringade flera timmar där. Han berättade otroligt intressanta saker och ville att jag skulle bo där tillsammans med honom, tackade dock nej! Hehe, allt det där vill jag uppleva igen, fast i olika länder. Det går inte att berätta i ord hur fantastiskt det var. Vi sov två nätter på ett jätte fint hotell, men alla längtade tillbaka till landet, trots att det var fattigt där. Det gick liksom inte att jämföra.

Men vad skulle jag göra efter att jag rest? Jobba som undersköterska? Vända på allt och försöka mig på något annat? grunden till min oro och mina funderingar är att jag är uttråkad. Trött på skolan och det finns inga utmaningar längre. Vart är spänningen, vart är energin och vart finns glädjen i mitt jobb? Jag älskar verkligen att vara på vårdcentralen, men den där lilla extra gnistan fattas. Det gör även det i skolan. Man gör det man ska och sen är det nog med det. Jag har en stor längtan, jag vill bli mamma. Det är inte rätt tillfälle i livet men kan endå inte skjuta bort känslan och tankarna. Har alltid velat bli mamma, till en stor familj. I skolan frågade alltid lärarna vad man ville bli när man blev stor, jag sa alltid polis, vetrinär och mamma. Polis och vetrinär bytades ut mot designer, modell, som ersattes med polis igen och nu sjuksköterska och barnmorska.

Har även egna tankar på att starta eget, massa nya och bra ideér kom upp nu. Spännande, detta är något jag får forska mer om ....

Det blev lite blandat i inlägget, men  kände att jag behövde skaka av mig lite känslor och tankar. Ibland behövs det oftare än man tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0