Första dagen som usk.

Idag börjar jag jobba klockan tolv, gick upp vid halv elva. Har förbaskat ont i mina revben, misstänker en spricka i ett av dem. Mindre roligt... Som sagt, idag börjar jag jobba klockan tolv och det är min första riktiga dag som undersköterska - usk. Det ska bli kul att komma tillbaka, verkligen även om jag hellre hade jobbat på ett sjukhus eller på en vårdcentral. Har ju fått smak på det och det är lite mer fart och spänning där, passar mig alldeles utmärkt. Men trivs bra med detta också, det är i alla fall ett jobb.

Det som är så bra med just mitt jobb är att jag haft praktik där i nästan ett år och jag jobbade där förra sommaren också. Jag känner personalen och de flesta av vårdtagarna, jag kan rutinerna någorlunda. Om de nu inte har ändrat sådär jätte mycket vill säga. Nu måste jag rusa, börjar ju om en halv timme och ska hinna upp till chefen också! Ha en bra dag, för det ska jag ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0