En jobbig dag.

Som jag nämnde tidigare idag skulle jag stannat i sängen och aldrig satt fötterna på golvet, gnuggat mig i ögonen för att sen tassa in i stora huset och försiktig samla ihop smink osv, resten av familjen sov och ville inte störa. Skoldagen var seg och tiden sniglade sig fram, enda vettiga lektionen var mattelektionen och jag lärde mig en hel del. Matte har aldrig varit min starka sida och jag försöker verkligen. Gick in med ångest och gick därifrån med en lättnad.

Väl hemma ringde jag ett välbehövligt samtal. Det är skönt att prata med någon "okänd" som inte kan en utan och innan, trots att hon faktiskt kan det mer eller mindre. På ett knasig sätt i många ögon men fullkomligt naturligt i mina. Som jag nämnt i min tidigare blogg (tror aldrig jag nämnt det här.) Så går jag till ett medium för personlig utveckling och för att komma runt svåra problem osv. Det är skönt att lyssna på någon som kommer med kloka råd och tips. Hon upplyser en faktiskt om verkligheten, vad man ska säga/ inte säga, hur man ska agera i en viss situation och hur man absolut inte ska göra. Jag greps av panik som sagt och det börjar bli vardag för mig nu, panikattacker och sömnlösa nätter. Tror jag ska skapa en ny kategori här i bloggen, berätta lite mer om mina samtal med henne, tar bort det personliga men kan tipsa om olika saker man ska tänka på osv... Skulle det varit något tror ni?

Idag är det 100 dagar kvar till studenten. En stor nedräkning sattes upp på skolan och det var känns att det närmar sig. Snart borde mössorna och de andra sakerna kommer, ångest över att jag köpte så mycket och att notan blev hundra gånger dyrare än jag trodde. Står i skuld till mina fina föräldrar. Har lite planer på hur jag ska tacka dom....

Har precis städat rummet noga och tittat på Grey's som hade premiär idag. Äntligen är det tillbaka och vardagen faller verkligen in på riktigt. Ingen riktig vecka utan alla program som går på tvn. Liten tv nörd är jag allt, men vem är inte det nu när det varit ruggit och mörkt ute. Känns toppen att vi går mot ljusare tider och att snön smält bort en hel del. En del kvar men det lilla som är kvar lägger man knappt märke till, dock kunde väderguden sluppit minusgraderna och gjort det lite, lite varmare så man kunde använt fina, ljusa vårkläder, skinnjacka och converse utan att frysa om fötter och ben.

Blev ett litet längre inlägg än jag trodde, behövde skriva av mig. Imorgon kommer en dagens outfit och lite annat skoj. Tänkte tipsa om mina måsten i vår. Tackar för mig och nu säger jag god natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0