Söndag 21/3

Vaknade upp i prinsen säng, dock ensam då han åkte och jobbade tidigt imorse. Åkte hem nästan direkt, kände ingen anledning att stanna där även om jag och hans mamma kunde fått en trevlig stund. Varför fick jag det att låta så snuskigt? Hrmpr.... Gick hem, det var skönt faktiskt, lite frisk luft. La mig direkt i sängen och läste klart fjärde boken i twilight serien och blev genast lite ledsen, ingen mer läsning om Bella och Edward. Kan ju läsa om böckerna men det blir inget nytt och spännande. Får väl hitta någon annan bok/ serie som jag kan läsa... Annars har dagen gått åt till mina funderingar. Tänk så det knakat, bollat tankar och ider fram och tillbaka.

Klumpen i magen är tillbaka, en vecka lyckades den hålla sig borta och kan inget annat än att fälla några tårar i skrivandets stund. Känslan är obehanglig och illamåendet kryper sakta men säkert fram. Jag som trodde att det var borta, kanske inte föralltid men för en stund.

Tittat runder på lite kläder på nätet, insett att jag sakta men säkert börjat ändra min stil. Positivt? Ja, jag har kläder som jag trodde att jag aldrig i hela min värld kunde tänka mig ha innan, som jag trott att jag inte passat i och för en gång skull har jag lärt mig att tycka om mitt hår. Med min nya hårfärg, som inte skiljer sig så mycket från min förra, ser det faktiskt bra ut. Nåja, ibland är jag väldigt nojjig men mitt hår har varit ett stressmoment i en egen klass.

Vad händer då i veckan? Jag måste köpa mig en ny kalender då min gamla är totalt sliten och nerkladdad lite här och var. Att inte ha en fungerande kalender får min vardag att bli en enda röra och jag har noll koll just nu.

Måndag: praktik hela dagen. Träna 
Tisdag: praktik hela dagen, kanske lite shopping efter. Träna sen på kvällen..
Onsdag: Skola, träna
Torsdag: Skola, träna om jag orkar.
Fredag: Skola och sen blir det möjligtvis en utgång
Lördag & söndag är ännu oklara.

Nu väntar tandborstning och en välbehövlig sömn. Inte sovit i min egen säng på hela veckan, en natt men sen har jag inte sovit i den sen förra veckan, innan jag åkte till Stockholm. Den måste ha saknat mig väldigt, väldigt mycket.




studentmössan kom i veckan, ännu ett steg närmare!


Kommentarer
Postat av: Cassandra

bara så du vet, är ABSOLUT inte avundsjuk på att du snart tar studenten. inte alls ;)

2010-03-25 @ 17:54:06
URL: http://unikacassandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0