Hospice

Hej!

Nu är jag hemma igen från vårt lilla studiebesök hos Hospice i Helsingborg. Och jag vill börja med att säga att jag beundrar dem som orkar jobba med det, att se så många döende personen hela tiden osv.. Det är starkt! Men det var som de sa, det gäller att man är positiv, tänker rätt och verkligen ser människan - inte sjukdomen. Jag har fått upp ögonen för att jobba med det när jag är klar sjuksköterska, verkar vara ett himla rolig och intressant jobb. Tänk att om snart tre år kan jag säga att jag är en utbildad sjuksköterska... Om jag nu kommer in i höst vill säga, men det fixar jag nog. Studiebesöket var otroligt bra och det bjöds både på skratt och prat.

För er som inte vet vad hospice är, det är ett "hem" man kan komma till om man är i livet slutskede, behöver få symtombehandling eller avlastning. Och det är olika åldrar men för det mesta är det äldre som kommer in där och är där ett tag. Det är en lugn och fridfull avdelning och du kan göra precis vad du vill. Vill du äta någon speciell rätt så fixar personalen de, vill du måla så får du måla. Vill du prata så finns där alltid någon som har tid osv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0