Ingen förändring, tack!

Just nu leker livet en aning, även om min kära vän magkatarr kommit på besök och herr. stress ständigt finns i min kropp och vardag så trivs jag. På något konstigt sätt gillar jag när det är fart, det ska vara mycket att göra, tajt schema och ja, jag gilar helt enkelt att ha lite vatten över huvudet. Studenten är om två veckor, två veckor mina kära vänner sen står vi där i våra vita klänningar och skriker att vi är bra, op07 tjalala, osv. Det går inte att förstå! Bara en kort stund efter börjar jag arbeta. Mitt första, riktiga, jobb som undersköterska. (jobbat på samma ställe innan men då som vårdbiträde som det så fint heter när man inte är klar undersköterska) Jag, Emelie har lyckats med något, vilket mångal lärare genom mina år i skolan, påstått att jag inte skulle klara. Jag har lust att trycka upp mitt slutbetyg i ansiktet på dom, skratta högt och säga "ni hade fel, så fel så fel..."

Om två veckor blir jag och girlsen i klassen undersköterskor. Ganska härlig känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0